6 de May del 2016

Desnivell acumulat: 420 m
Durada: 1h
Nivell de dificultat: fàcil
Punt de sortida i arribada: Pl. Major de la Llacuna. És una ruta curta i assequible per a un ampli ventall de població. L'inici durant els dos primers quilòmetres és comú amb la ruta blava, però es bifurquen al peu del Castell de Vilademàger. Aquest itinerari segueix direcció a les Vilates creuant la riera de la Llacuna i la carretera BV-2136 i la tornada és per un llarg sender enmig del bosc.
RUTA BLAVA AMB BTT - Serra d'Ancosa
Distància: 17 quilòmetres
Desnivell acumulat: 1.100m
Durada: 1h 40 '
Nivell de dificultat: intermedi
Punt de sortida i arribada: Pl. Major de La Llacuna Comença amb un dur ascens fins al castell de Vilademàger des d'on es pot observar tota la plana de la Llacuna. L'itinerari continua fins a la carena de la Serra d'Ancosa seguint el GR-172 en alguns trams i deixant el Puig Castellar (944m) a la banda dreta. Durant la tornada es passa per Roure d'Ancosa abans d'arribar una altra vegada al centre de la Llacuna.